Biljetter

Skylt på husfasad som visar biljettkontor och människor som står i kö.

Om du väljer att köpa biljetten direkt vid kajen i Köpmanholmen, gör det i god tid innan du kliver ombord på båten.

Köp biljett via webben

Du kan tryggt och enkelt köpa dina biljetter till Ulvön och våra andra destinationer på webben via vår samarbetspartner Nortic. Du kan använda din dator, platta eller smarta telefon för att köpa biljetter. Biljetten kan du antingen få som e-post, SMS eller så kan du skriva ut biljetten på papper. Vi stänger biljettförsäljningen på webben 30 minuter innan avgång (se aktuell turlista). Därefter kan du köpa biljett direkt vid kajen.

Vid kajen i Köpmanholmen visar du upp din biljett och tillhörande QR-kod när du går ombord på båten. .

Bokning på webben innebär platsgaranti. Köper du dina biljetter på webben bestämmer du vilken tur och båt du vill åka med till och från din destination.

Biljettköp för dig som har 10-kort

Nytt för sommaren 2021 är att du kan köpa ett 10-kort för enkelresor, på webben, och det gäller 12 månader från inköpsdatum. Resorna är ej ombokningsbara.

För att köpa ett 10-kort behöver du gå in på en separat länk, som du ser här nedan.

När du går in på sidan kan du köpa ett eller flera 10-kort. Efter köpet skickar vi ut en sexsiffrig kod via e-post som du använder för att identifiera dig när du bokar din resa online. Eftersom utskicken av koden görs manuellt kan det vara en viss fördröjning, så var ute i god tid om du vill boka en resa via webben med ett 10-kort. När du fått koden, går du in som vanligt och köper en biljett med koden.

10-kort i pappersformat köpta tidigare i biljettkontoret i Köpmanholmen, kan inte användas för att boka biljett via webben utan kan bara användas för att boka en biljett direkt på plats. Det innebär att du inte kan reservera en plats utan du åker i mån av plats (stand by).

Köp biljett direkt vid kajen

Om du väljer att köpa biljetten direkt vid kajen i Köpmanholmen, gör det i god tid innan du kliver ombord på båten. Biljettkontoret öppnar ca 1 timme innan varje avgång. Under högsäsong är det en god idé att vara på plats i god tid.

I biljettluckan i Köpmanholmen köper du en tur- och returbiljett så att returbiljetten är till hands när du åker tillbaka från den ö du besökt. Du kan betala med kort eller kontant.

Några personer med ryggsäckar står framför luckan till biljettkontoret i Köpmanholmen.

Biljettkontoret öppnar ca 1 timme innan varje avgång. Under högsäsong är det en god idé att vara på plats i god tid.

Biljett med QR-kod

När du köper biljett direkt vid kajen får du, din biljett, med en QR kod som du sedan visar för färjepersonalen vid ombordstigning. Du får två biljetter en för utresan och en för hemresan.

Biljett med QR-kod

Årskort

Än så länge kan du endast köpa årskort i biljettkontoret.

Ombokningsbar biljett

Om du köpt en ombokningsbar biljett och vill boka om den. Gå in på Nortics Hjälpcenter.

Där kan du boka om din biljett till en ny avgång. Det går att boka om biljetten en gång.

Gör ombokningen i god tid, det går bara att göra fram till 90 minuter innan båtens avgång.

Vill du boka av din ombokningsbara biljett, får du tillbaka biljettkostnaden, men inte merkostnaden för att den är ombokningsbar.

Boka av gör du genom att maila biljettkontoret@ovikshamn.se i god tid, senast dagen innan. Gör du det efter båtens avgång, kan vi inte betala tillbaka pengarna.